Eerste dag in Sri Lanka - Reisverslag uit Digana, Sri Lanka van Mara Jorritsma - WaarBenJij.nu Eerste dag in Sri Lanka - Reisverslag uit Digana, Sri Lanka van Mara Jorritsma - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Sri Lanka

Door: Mara

Blijf op de hoogte en volg Mara

04 Februari 2014 | Sri Lanka, Digana

Ik zit hier op een veranda met uitzicht over de bananen-, papaya- en katoenbomen, waar de vlinders, tropische vogels, eekhoorns, vage insecten en apen voorbij vliegen/zwaaien/klimmen :)

De reis naar Colombo was lang... We hebben een tussenstop gemaakt in Istanbul, waar ik mijn scriptie heb afgemaakt onder het genot van een lekkere turkse thee, en in de Malediven! Helaas mochten we daar het vliegtuig niet uit, het strand was maagdelijk wit en de palmbomen zwaaide mee met de wind. Het vliegtuig was heel erg luxe met individuele televisieschermpjes waar je allemaal spelletjes op kon spelen en veel films kon kijken! Dus de tijd kwamen we zeker door :)

Eenmaal aangekomen in Colombo moesten we contact op nemen met onze persoonlijke taxichauffeur. Voor het gemak noemen ze hem hier Viji. Deze stond buiten al op ons te wachtten. Met hem maakten we een 4-uur durende reis van Colombo naar Digana. Dit was echt geweldig, omdat we zo op een veilige manier (lekker achter een half-open raam met de wind door de haren) kennis konden maken met Sri Lanka. Sri lanka doet me heel erg denken aan India. Het land ruikt hetzelfde, het verkeer is even chaotisch, de mensen zien er het zelfde uit en dezelfde vruchten groeien langs de kant van de weg. Er zijn ook wel veel verschillen! Het land voelt rustiger aan, 2/3 van de Hindoestaanse tempels zijn vervangen voor Boeddha's en moskeeën, en er zijn minder toeristen. Onze taxichauffeur was de meest zachtaardige rijder op de weg, al had ik het idee dat hij dat speciaal voor ons deed :) Ook stopte hij meerdere keren langs de weg voor ons om foto's te maken!

Rond 19:00 kwamen we aan in Digana, het was toen al helemaal donker, dus we konden het gehele terrein niet goed zien. Nog even gekletst met Jose en haar man Ted, en toen gaan slapen, want we waren gesloopt! Vandaag werd ik om 9:00 wakker met junglegeluiden op de achtergrond, geweldig. Ik ging douchen, en stapte daarna voor het eerst de veranda op en was echt overweldigd van het mooie uitzicht. Het is nu 15:15, Hein en ik hebben een rondleiding gekregen over het terrein, al veel kinderen/begeleiders begroet, geluncht op zn Sri Lankaans en een paar baantjes gedaan in het zwembad. Morgen gaan we beginnen. Ik ben heel zenuwachtig, maar het komt vast goed.

• 04 Februari 2014 - 18:04

Louise & Gerlof:

Wat ziet dat er allemaal goed uit! Heerlijk.
    Veel succes morgen bij de start van het echte werk.
    En vergeet niet veel te genieten van alles om je heen.

Lieve kus,

Pap en mam

• 04 Februari 2014 - 20:04

Hans Schreurs:

Het ziet er prachtig uit Mara. Hebben ze nog een vakantiebaantje voor een brabander. Heel veel plezier en we blijven je volgen.

• 05 Februari 2014 - 16:23

Matn:

Maraaaa!
    Ik denk aan je, denk je ook aan ons? Hier is het weer namelijk prutje! Helemaal geen motorweer! Daar nog iets van te merken dat het winter is? Vast niet. Nou het is je gegunt hoor skat.
    Leuk om je fotos te bekijken en verhaal te lezen.. dat brengt enigszins fernwee met zich mee.
    Zit hier nu stiekem vanuit mn werk te typen, dus moet maar weers aan de slag! Check je later!

Koes, M

• 06 Februari 2014 - 23:14

Nico & HP:

Hi Mara,

wat fantastisch om zo een beetje met je mee te kunnen reizen. Hoop dat je eerste dagen goed zijn bevallen ! Foto's look splendid. We missen je hier wel een beetje op B55, zeker na al die hartverwarmende roze briefjes.

Big XX,
    Nico (ook 1 van HP)

• 06 Februari 2014 - 23:49

Clare :

Ha Mara,
    Ongelofelijk dat je daar nu al weer zit! leuk hoor! Hoopvol!
    Geniet van al het nieuws,
    Greetz, Clare